Milliókat hoz Kárász Róbertnek az eltűnt gyerekes kampányt futtató cége

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. jún. 18., 06:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás

Az üzlet az üzlet!

A hét közepe óta tart a tejesdobozbotrány: hogy tudniillik olyan fiatalok fényképe szerepel rengeteg tejesdobozon, akik valójában nincsenek is eltűnve. Valaki valamikor eltűnt, de ezer éve megvan, és akad olyan is, aki tudomása szerint sohasem tűnt el.

Érdekesek az ügyre érkező reakciók is. Kárász Róbert többször hárította a felelősséget, mondván ők (mármint a kampány szervezői, a fotók kiválasztói) nem tehetnek mást, minthogy a rendőrségi adatbázist használják – nagy kérdés, hogy Kárászék ezt miért nem akarják ellenőrizni, hiszen öt perc alatt megtaláltak volna a most eltűntnek nyilvánított négyből három fiatalt. Ahogy ez a Narancsnak sikerült is. Ha ezt Kárászék megtették volna, nem lenne ma botrány. (Az utóéletről, illetve a felmerülő szakmai kérdésekről szóló publicisztikánkat itt olvashatja.)

false

 

Fotó: MTI

A kampány költségvetése alapvetően adományokból áll össze. Magán- és közpénzes adományokból több tízmillió forintnyi közpénz érkezett Kárász GAP Média nevű cégéhez (amelyben Kárász a tulajdonos és az ügyvezető is) a kampánnyal összefüggésben a Szerencsejáték Zrt.-től, a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumból, a fővárostól, illetve sok vidéki önkormányzattól is. (A pontos számokról lásd a nyomtatott Magyar Narancs cikkét.)

Kárász cége – amelynek arculattervezés, rendezvényszervezés, kampányok lebonyolítása a főprofilja – szépen is teljesít, amiben értelemszerűen szerepe van az eltűnt gyerekek kampányát növelő támogatásoknak is. A már adózott eredmény 2012-ben 1,89 millió forint, egy évvel később azonban mínusz 3,5 millió, 2014-ben már plusz 9 millió, 2015-ben mínusz 730 ezer, tavaly már 4,7 millió forint volt. (Az éves bevételek a jobb években 50, a gyengébbek esetében 30 millió körül mozogtak.) A cég tehát nyereséges, amiben szerepe van a közpénzes támogatásoknak is.

Amivel még önmagában semmi gond (a probléma a kampány hibájával, a rossz fotókkal van, amelyek jelenlegi használata könnyen jogsértő lehet – a szerk.), csak érdemes mindezzel tisztában lenni akkor, amikor számos olyan gyermek- és ifjúságvédelemmel foglalkozó alapítványi vagy nonprofit szakmai szervezet ténykedik Magyarországon, akik önkéntes alapon vagy szerénynek mondható fizetésért teszik a dolgukat.

(A cégadatok az Opten rendszeréből származnak.)

szerző
narancs.hu
publikálva
2017. jún. 18., 06:08
Twitter megosztások száma
Google +1
Egyéb megosztás
Ezt már olvasta?